20231004_113324-1280x960.jpg

TEDEN OTROKA 2023: ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI

16/10/2023

Letošnja osrednja tema Tedna otroka, ki smo ga obeleževali med 2. in 8. oktobrom, je bila »Zakaji in zatoji radovednosti«. 

Radovednost pomeni zanimanje za različne stvari. Vodi nas k odkrivanju sveta okoli nas in raziskovanju znanja. Ko smo radovedni, se »aktiviramo« in začnemo raziskovati tisto, kar nas zanima. Z radovednostjo napredujemo, prihajamo do novega znanja, novih izkušenj in spoznanj. Otroci kažejo radovednost s spraševanjem ter željo po odkrivanju nečesa novega. Otroci so radovedni do vsega, kar počnejo, kar opazujejo. Skozi igrivo raziskovanje zadovoljijo svojo radovednost in jo na ta način razvijajo. Otroci niso zaznamovani s predsodki, domnevami ali zgodovinskim okvirom, ki lahko razblini to, kar opazujejo in spoznavajo. Radovednost pomaga otrokom odkrivati in razumeti svet. Najpogostejše otroško vprašanje je »ZAKAJ …«, temu pa sledi odgovor: »ZATO …«. In zato tudi takšen naslov letošnje osrednje teme.

Učence smo spodbudili k raziskovanju, da bi našli čim več zanimivih odgovorov na svoja radovedna vprašanja.

Ker pa je bil to teden, posvečen še posebej njim, smo jim na šoli popestrili dni z različnimi aktivnostmi:

  • Najmlajši so se pobliže spoznali s FOLKLORO. Gospa Franja Pečonik je z nami delila svoje znanje in ljubezen do te umetniške dejavnosti ter preko igre, plesa in petja ustvarila med učenci izjemno prijetno vzdušje. Nismo pa samo plesali in peli ob zvokih harmonike, naredili smo si tudi svoje zvočilo, ki ga bomo z veseljem uporabljali v šoli še ob drugih priložnostih.

 

  • V sodelovanju s Knjižnico Radlje ob Dravi smo pripravili PRAVLJIČNO ČAJANKO, kjer nas je knjižničarka Knjižnice Vuzenica, gospa Aleksandra Hladnik Pušnik, popeljala skozi Deževen dan v gozdu. Tako je, tudi v gozdu kdaj pa kdaj dežuje. Naši gozdni prijatelji sprejemajo dež z različnimi občutki. Medved deževen dan izkoristi za sanjarjenje, zajec veselo skače po lužah, gozdna miš bere, lisici pa dež ne odgovarja najbolj. Morda tudi mnogim izmed nas ne, zato smo v naša srca priklicali sonce in dež pregnali z druženjem ob čaju in piškotih.

       

  • Doživeli smo posebno izkušnjo rokovanja s prav posebnimi živalmi. Uganete, katerimi? Gospod Blaž Mlinšek, sicer učitelj na OŠ Šentjanž pri Dravogradu, je ljubitelj EKSOTIČNIH ŽIVALI. Tokrat nam je predstavil svojega kuščarja, kačo in pajka. Mnogi izmed nas smo premagali strah in se jih tudi (prvič) dotaknili.
  • Jesen nam ni postregla le s toplimi dnevi in pisano obarvanimi listi. Na svoj račun so prišli tudi ljubitelji gob. Na GOBARSKI RAZSTAVI, kjer je z nami svoje znanje o gobah podelil gospod Albin Kovač, smo lahko videli vrsto različnih gob ter se seznanili z njihovo užitnostjo. Tako bomo sedaj lahko še bolj prepričani v svoje poznavanje le-teh, pa četudi samo ob opazovanju med sprehodom skozi gozd.

 

  • Za učence zadnje triade smo organizirali delavnico na temo ROBOTIKE IN MODELOV SVETA. Učenci so spoznavali dve zelo hitro razvijajoči se področji, ki v zadnjih letih močno vplivata na tehnološki in družbeni razvoj. To sta robotika in umetna inteligenca. Učili so se z delom in sestavljali hidravlično robotsko roko, spoznavali različne senzorje, stikala in izhodne enote  ter jih povezali z računalnikom in sprogramirali, tako da so delovali kot alarmna naprava,  preprosta klaviatura in še kaj.  Spoznali pa so tudi nekaj uporabnih aplikacij umetne inteligence: prepoznavanje govora, predmetov in pogovor z Chat GPT. V drugem vsebinskem sklopu so učenci s pomočjo Zometool konstrukcijskega materiala gradili model matematičnih teles in modele zgradb. Sodelavci Modre delavnice iz Frama so prinesli s seboj vse potrebne pripomočke in ustvarili prostor za učenje z delom.

 

  • Gostili smo našo sodelavko iz vrtca, sokrajanko, gospo Iris Golob, ki je z nami podelila SVOJO POT DO KNJIGE ŽABICA ROZI. Prevzela nas je vsebina knjige in njeno sporočilo, kako pomembno je prijateljstvo in sprejemanje drugačnosti, navdušeni pa smo bili tudi nad ilustracijami, ki so prav tako njena umetnina. Čestitke za izjemno delo in hvala za druženje, knjigo bomo z velikim veseljem prebirali znova in znova.

 

  • S predstavniki razredov smo se sestali na šolskem OTROŠKEM PARLAMENTU, kjer se nadaljuje lanskoletna tema Duševno zdravje otrok in mladostnikov. Spregovorili smo o tem, kaj lahko na šoli še naredimo, da se bomo počutili dobro, sprejeto in uspešno.

 

  • Odmore smo popestrili z GLASBO, saj je bil to teden otrokovih glasbenih želja.

 

  • oktobra, na svetovni dan duševnega zdravja, smo aktivnosti zaključili v okviru DELAVNICE S PSIHOTERAPEVTKO, gospo Martino Vajs. Ta dan je dan ozaveščanja o pomembnosti duševnega zdravja, ki je vedno večja težava tudi med mladimi. Drži, stiske so del življenja. Lahko so majhne, velike, včasih se zdijo neznosne in neobvladljive. Ampak tako kot se poleže vsako neurje, tako smo tudi težavam lahko kos. Bodimo pozorni drug na drugega, pogovarjajmo se, prisluhnimo drug drugemu, pojdimo v naravo, počnimo stvari, ki jih radi počnemo in so koristne za naše zdravje. Na delavnici smo spregovorili o čustvih in njihovi povezanosti z mislimi in vedenjem ter se naučili nekaj tehnik sproščanja.

To je samo nekaj dejavnosti v prejšnjem tednu, znotraj posameznega razreda je bilo še mnogo več, o čemer so vam lahko pripovedovali učenci sami.

ISKRENA HVALA vsem sodelujočim, da ste se odzvali povabilu, z nami delili svoje znanje, izkušnje, toplino in prijaznost. 

Da smo zares uživali, si lahko ogledate v spodnji fotogaleriji.

Če pa se še vedno sprašujete, ZAKAJ smo na šoli pripravili vse to, je odgovor ZATO, DA SMO POLEPŠALI DNI NAŠIM OTROKOM IN JIM TAKO PONOVNO POKAZALI, DA NAM JE MAR ZA NJIH. Pa ne le v času Tedna otroka, pač pa vsak dan, ki ga preživimo skupaj. 

                                                                                                                                  Sara Topler

Dostopnost